در حال حاضر خرید از سایت امکان پذیر نمی باشد. جهت خرید از طریق تماس تلفنی (45309-021) اقدام کنید
Daniel Adams
ورود/عضویت
Daniel Adams
ورود/عضویت
  قوانین و مقررات فروش   تماس با ما   آپلود استعلام
00 تومان

تجهیزات شبکه سیسکو کالا


2022-12-15 12:49:07

تجهیزات شبکه سیسکو

در این مقاله از سایت شرکت سیسکو کالا ما در ارتباط با (تجهیزات شبکه سیسکو) توضیحات مختصری را به شما کاربران عزیز داده ایم و سعی کردیم تا شما را با تاریخچه و محصولات شرکت سیسکو آشنا کنیم.

سیسکو یک شرکت چند ملیتی فناوری مستمر در آمریکا است و دفترمرکزی آن درسن خوزه کالیفرنیا قرار دارد محصولات سیسکو از بخش های متفاوتی از سخت افزار و نرم افزار ، تجهیزات مخابراتی و سایر خدمات با فناوری پیشرفته توسعه ، تولید وبه فروش می رساند و ارائه متنوع ترین راهکارهای تجهیزات شبکه برای سازمانهای کوچک، متوسط ، بزرگ از جمله خدمات این شرکت میباشد.

شرکت آمریکایی سیسکو سال 1984 در سراسر جهان توانست مرزهای نوآوری و فناوری نوین را جا به جا کند.  این شرکت فعالیت های متفاوتی در زمینه ی تولید انواع سوئیچ، روتر و ماژول و ... داشته است.

اولین محصولی که سبب موفقیت  سیسکو شد، تولید کارت رابط شبکه بود که توانست درصد زیادی از بازار را به خود اختصاص دهد. از دیگر تولیدات موفق سیسکو می توان به روترهایی باقابلیت چندین پروتکل شبکه و اشتراک گذاری اطلاعات مسیریاب چند پروتکلی اشاره کرد.

این شرکت درسال 1993 مدل بهبود یافته روتر 7000 را معرفی کرد و در همان سال سیسکو قاطعانه وارد حوزه دستگاه های سوئیچینگ شبکه شد و با سرمایه 500هزار دلار در بازار با ارزش ترین شرکت جهان شد. سیسکو از طریق نوآوری خود، دانش آموزان بیش از 160کشور جهان را قادر می سازد که رویاهای آموزشی و حرفه ای خود را دنبال کنند.

شرکت سیسکو به علت کیفیت بسیاربالا یکی از بزرگترین و معتبرترین شرکت های جهان میباشد که می توان امروزه تنوع محصولات آن را در همه جا از اتاق نشیمن گرفته تا شرکتهای بزرگ مشاهده کرد.

مهم ترین تجهیزات سیسکو:

  • سوئیچ سیسکو
  • ماژول های سیسکو

  • روترهای سیسکو

فایروال و تجهیزات امنیتی سیسکو

  • تلفن اینترنتی ( ویپ )
  • مرکز داده ( دیتاسنتر)

  • تجهیزات بیسیم(وایرلس)

سوئیچ های سیسکو

 تنوع سوئیچ ها بسیار زیاد است و هر کدام  کارایی متفاوتی دارند اما بخش اصلی کار سوئیچ سیسکو، تجهیزات دیگر را ( مانند کامپیوتر ، لپ تاپ و...) در یک شبکه به یکدیگر متصل می کند . سوئیچ های شرکت سیسکو یکی از پرکابردترین و پر استفاده ترین دستگاه ها میباشد که در شبکه ها ، دیتاسنترها ، سازمان ها ، موسسات و شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرند.

 شرکت سیسکو سوئیچ های خود را در سه دسته بندی اصلی تقسیم می کند:

  • core
  • Distrribution
  • Access  

سوئیچ های سیسکو دارای طیف گسترده ای میباشد که مدل های آن  به 2960 و3750 سری کاتالیست ختم نمی شوند . سوئیچ های سری NEXUS  و سری  MDS  و سوئیچ های 4500 و6500 کاتالیست از دیگر سوئیچ های محبوب شرکت سیسکو میباشند .

 در سری سوئیچ های کاتالیست تعداد پورت ها 8 ، 12 ، 24 ، 48 میباشد.

روترهای سیسکو:

روترهای سیسکو همان طور که از نامشان پیداست وظیفه مسیردهی به بسته های دیتا را از مبدا به مقصد بر عهده دارد و در دسته بندی های مختلف تولید و تقسیم بندی میشوند.

روترهای شرکت سیسکو شبکه هایی را که آدرس دهی IP متفاوتی از هم دارند، بهم متصل می کند و بین آنها مسیریابی را وصل میکند.

 تفاوت روترهای سخت افزار و نرم افزار این است که روترهای نرم افزار توان و پایداری ، روترهای سخت افزاری را ندارند . روترهای شرکت سیسکو از روی  عدد چهار رقمی (کد) مشخص می شوند و هرسری شامل مجموعه ای از مدل های مختلف می باشند.

روترهای شرکت سیسکو به مرور زمان پیشرفت بالایی داشته و قابلیت های متنوعی در رابطه با امنیت شبکه به آن افزوده شده است.

قابلیت روترهای سیسکو که در بیشتر مدل های آن وجود دارد به شرح زیر میباشد :

  • پشتیبانی برای VPN  از لایه دو و سه و پروتکل ها

  • پشتیبانی از روتینگ پروتکل ها و مسیریابی بین شبکه های مختلف

  • پشتیبانی برای فیلترینگ پکتهای شبکه

  • پشتیبانی جهت کنترل امنیتی ترافیک شبکه و فیلترینگ پکتهای داده تا لایه7 مدل OSI

  • پشتیبانی از PBR

  • پشتیبانی برای اختصاص پویای آدرس آپی  به کاربران در شبکه

ماژول های سیسکو:

ماژول های سیسکو یکی از مهم ترین قطعات سخت افزاری است  که به بازار عرضه می شود.

ماژول در واقع نوعی قطعه سخت افزاری محسوب می شود که به منظورهای مختلفی مورد استفاده قرار میگیرد.

ماژول های شرکت سیسکو به دسته بند های مختلفی تقسیم میشوند که به نوعی با روترها و برخی از سوئیچ ها سازگار می باشند . بنابراین اگر به دنبال ارتقاء دستگاه و سیستم مورد نظر خود هستید میتوانید با استفاده از ماژول این عمل را انجام دهید.

یکی از پرکاربردترین ماژول ها ، ماژول SFP ( فیبرنوری ) میباشد ، که در حقیقت ماژول SFP وظیفه تبدیل سیگنال دیجیتال به سیگنال نوری را به عهده دارد.

شرکت سیسکو یکی از معتبرترین تولیدات ماژول ها میباشد که میتوانید با توجه به نیاز خود از این برند خرید نمائید.

فایروال و تجهیزات امنیتی سیسکو :

فایروال های سیسکو برای دفاع پیشرفته درمقابل حملات پیشرفته تولید شده است.

فایروال بر اساس قواعد امنیتی، ترافیک ورودی و خروجی  شبکه را نظارت و کنترل می کند و براساس مجموعه قواعد امنیتی تعریف شده، تصمیم میگیرد کدام ترافیک را به نوع خصوصی مجاز دانسته یا مسدود کند ، در واقع فایروال سیسکو امنیت شبکه را پررنگ تر می کند.

بنابراین استفاده از تجهیزات امنیتی جهت حفاظت از شبکه برای سازمان ها، شرکت ها، ادارات دولتی امری ضروری و حیاتی محسوب میشود. فایروال های سیسکو یکی از بهینه ترین راهکارها در خصوص امنیت شبکه می باشد که در مدل های مختلف تولید و به بازار ارائه شده است.

شرکت سیسکو با توجه به افزایش روز افزون دستگاه های متصل به شبکه و برای جلوگیری از حمله های سایبری، سری های متفاوت از فایروال ها با قابلیت ها و راهکار های بالایی تولید کرده، که از سیستم دفاع تائید شده ای برای محافظت از شبکه ها برخوردارند.

قابلیت فایروال های سیسکو: 

  • پیشگیری از نفوذ

  • آگاهی از اپلیکشن ها وکنترل آن ها به منظور مشاهده ومسدود کردن اپلیکیشن های مخاطره آمیز

  • ارتقای مسیرها برای در برگرفتن فیلدهای اطلاعاتی آینده

  • تکنیک هایی برای رشد تهدیدهای امنیتی

تلفن اینترنتی سیسکو ( ویپ ):

یکی دیگر از تولیدات موفق و شناخته شده تجهیزات شبکه سیسکو تلفن های سیسکو می باشد که درتمامی فروشگاه های آنلاین و غیرآنلاین ، شرکت ها و سازمان ها استفاده می شود و یا به فروش میرسد. خرید تلفن سیسکو، در سازمان ها و شرکت ها بشدت توصیه میشود زیرا تلفن های سیسکو دارای قابلیت های بسیار زیادی هستند و در مقایسه با سایر رغبای این تجهیزات طول عمر بالاتری دارند، که برای استفاده کاربران بسیار مفید میباشند.

ویژگی های استاندارد اولیه تلفن های سیسکو

 

دایورت کردن، انتقال تماس ، ضبط مکالمات ، قابلیت انتظار ، بلندگو ، تعیین آدرس، نمایشگر LCD ، پس زمینه روشن، وصل شدن به شبکه و اینترنت.

تلفن های سیسکو دارایه تنوع بسیار گسترده ای هستند که هر کدام با مدل ها وقابلیت های متفاوت معرفی شده و در بازار ارائه میگردد.

تجهیزات بی سیم(وایرلس):

شامل تجهیزاتی میگردد که یک اتصال پایدار و پرسرعت بر بستر وای فای و قابلیت مدیریت و نظارت بر شبکه را بصورت بی سیم ( وایرلس ) به کاربران ارائه میدهد.

این تجهیزات مشمل بر نقاط اتصال (اکسس پوینت ) وایرلس کنترلر ها و مدیریت بی سیم شبکه میگردد.

انواع اکسس پوینت:

  • اکسس پوینت های درون ساختمانی ( ایندور)
  • اکسس پوینت های برون ساختمانی ( اوت دور )

  • اکسس پوینت های مجازی ( Cloud-Managed)
  • اکسس پوینت های بدونه کنترلر( Controler-less )​​​​​​

،مدیریت بیسیم شبکه یا مدیریت از راه دور یکی از سرویسهای بیسیم و برپایه فضای ابری (کلود)، سیسکو میباشد که امکان کانفیگ ، مدیریت ، کنترل و نظارت بر شبکه را از راه دور و به صورت بیسیم امکان پذیرمیکند که شامل سرویس دی ان ای سنتر و سیسکو میراکی ( Meraki ) .میباشد

مرکز داده ( دیتاسنتر):

بالاترین سطح دسترسی ، یکپارچگی و امنیت مهم ترین خصوصیات یک مرکز داده است و بخش مهمی از تجهیزات شبکه سیسکو به دیتا سنتر وابسته میباشد که سخت افزار و نرم افزار اصلی شبکه را می سازد.

 تعریف کلی از سوئیچ های دیتا سنتر سیسکو  را میتوان به اینصورت گفت که فضای کلی برای ذخیره اطلاعات ، سرعت بیشتر برای انتقال اطلاعات و پهنای باند بالا برای پوشش حجم زیادی از اطلاعات مورد استفاده قرار میگیرد.

کاربرد مرکز داده (دیتا سنتر):

به نکات زیر میتوان در رابطه با کارایی مرکز داده (دیتا سنتر) سیسکو اشاره کرد:

  • درک مفاهیم مرکز داده و استفاده از رابط خط فرمان سیسکو Nx-osپیاده سازی Trunks، Vlansوکانال های پورت.

  • شناسایی پروتکل های شبکه داده و ارتباط میزبان به میزبان.

  • درک مفاهیم مرکز داده و استفاده از رابط خط فرمان سیسکو Nx-osپیاده سازی Trunks، Vlansوکانال های پورت .

  • توصیف و تنظیم مجازی سازی مرکز داده سیسکو .

  • تنظیم و پیکربندی شبکه داده سیسکو.

  • تنظیم توصیف و پیکربندی اتوماسیون و ارکستر سیسکو.

  • توصیف و تائید سیسکو ACI .

  • توصیف مفاهیم شبکه های پیشرفته مرکزداده و پیاده سازی سوئیچینگ چندلایه و انجام پیکربندی اساسی پروتکل ها: (EIGRP ،OSPF،HSRP )AAA  در دستگاه های NX-OSسیسکو و مدیریت از راه دور و لیست های کنترل دسترسی .

  • توصیف ذخیره سازی مرکز داده پیشرفته و پیکربندی منطقه بندی ، حالت NVP ،NPIVدر سوئیچ های NEXUS و سیسکو MDS  .

معرفی شرکت سیسکو کالا

شرکت سیسکو کالا به منظور فعالیت در عرصه فناوری اطلاعات، تاسیس گردیده و به پشتوانه تجربیات چندین ساله مدیریت این مجموعه سعی در ارائه خدمات، که شامل پشتیبانی و گارانتی محصولات می باشد. آماده ی همکاری با تمامی سازمان ها و شرکت های مختلف است.

اهداف این مجموعه همواره مبتنی بر نیاز های مصرف کننده و در جهت تامین خواسته ها و بهبود کیفیت خدمات بوده که این امر مستلزم ارائه راهکارهای هوشمندانه با تاکید بر مشتری مداری میباشد.

این نکته خالی از اهمیت نیست که با توجه به پیشرفت روز افزون فضای تجارت جهانی و جهان تکنولوژی تلاش مدیریت مجموعه همواره در جهت ارتقاء دقت، سرعت وکیفیت ارائه خدمات و بروزرسانی کلیه فرآیند های مجموعه شرکت سیسکو بوده است و در این جهت اقدام به ایجاد اتاق های فکر و کنفرانسهای تحقیق و توسعه کرده است.

امیدست که با تکیه بر تجربیات تخصصمان گامی در جهت کسب بهترین نتایج برداریم.

مقالات مرتبط

نمايش همه
Shipping

تحویل اکسپرس

Shipping

پرداخت در محل

Shipping

ضمانت اصل بودن کالا